HTML

Atlantisz

Atlantisz az ideális politikai berendezkedés szigete volt Platón szerint, melyet Poszeidon és Cleito elsőszülött gyermeke után neveztek Atlasz szigetének. A legenda úgy tartja, hogy a birodalom azért vált a tenger martalékává, mert az ott élők mohóvá és arrogánssá váltak, amivel kiváltották az istenek haragját. E mitológiai sziget remek szimbóluma a fiatalság idealista hevületének, és arrogáns, kíméletlen kritikájának.

Friss topikok

Linkblog

MOL vs OMV

2007.09.28. 20:25 Zixus

A MOL és az OMV egyesülésének megvan a maga gazdasági ésszerűsége. Ha más nem, hát az, hogy az újonnan létrejövő óriás vállalat talán sikerrel venné föl a harcot a keleti olajtársaságokkal.

A "Lex MOL" néven elhíresült törvény egyelőre lehetetlenné teszi az üzletet, mire az Európai Úniónak sikerülne hosszas eljárássorozat révén rávenni a magyar felet arra, hogy betartsa az európai játékszabályokat, addigra az üzlet tárgytalanná válhat. 

Az OMV nem nyugszik, a már meglévő 20 százalék részvénye mellé még többet vásárolna, akár 30%-os felárral, de nemzetünk vezetői, Fletó és Viktor intően fölemelik ujjukat. Mit tettek hát jó vezetőink?

1. Törvényt alkottak a stratégiai jelentőségű cégek védelméről
2. törvényerejű rendelet hoztak a stratégiai cégek vezetőségének elmozdításáról
 

Mint ahogy a Financial Times is rámutatott, ez a megoldás nem áll összhangban az egységes piac szabályozásával.Nyilván, ha most veszít  az ÖMV, akkor a luxemburgi EU Bíróság elé viszi az ügyet és nyerni fog, hisz a magyar állam azt védi, ami az övé, meg azt is, amit két éve eladott - ráadásul a tőzsdén azaz definíciószerűen anoním módon. A MOL már egy fikarcnyit sem állami tulajdon, az utolsó részvényeket két éve adta el az állam, hogy csökkentse a deficitet.
 

Szép, nem? És mégis mi húzódik amögött, hogy a magyar állam így védi a MOL-t, melyet már évekkel ezelőtt privatizált?Többen mondják, hogy a MOL-nak a pártfinanszírozásban játszott szerepe miatt védi Gyurcsány a vezetőséget. Ha a pártok a tényleges kiadásaik tizedét kapják az államtól, vajon honnan jön a többi?
 

Ezért lépett ki Bauer Tamás is a szadiból, és ezért lett hirtelen nagy csend, amikor az osztrák választási kampányban ki/lebukott a Strabag, az egyik legnagyobb útépítő. Na mitől kerül nálunk háromszor annyiba az autópálya kilométere, mint a hegyes-völgyes Horvátországban?

Szólj hozzá!

Címkék: politika mol omv gazdasag

A bejegyzés trackback címe:

https://atlantisz.blog.hu/api/trackback/id/tr54499012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása