Toleranciakampány? EP-választásra készült kampány? Demszky Gábor könyvének reklámozása?
A Szabad Demokraták Szövetségének új kampánya azonnal beszédtéma lett, nem kevés indulatot szült, ám a plakátokról, az üzenetről eddig kevés szó esett. Márpedig ha identitás-kampánynak tekintjük ezt a mostani akciót (én annak gondolom), akkor talán érdemes lenne megnézni, milyen szerepet szeretne felvenni az Szdsz.
1. számú érdekesség: tudják melyik az a szó, amit agyonhasznált az Szdsz, aminek kimondásával összefonódott a párt neve, ám érdekes módón ezeken a plakátokon, sőt még a párt nevében (tulajdonképpen a párt neve is csak logó és honlapcím formájában jelenik meg) sem szerepel? Liberális.
2. számú érdekesség. A 2006-os országgyűlési választásokon az Szdsz kb. 340.000 szavazatot szerzett (I. forduló, területi listák). A 2004-es Európai Parlamenti választásokon 237.000. Ehhez képest 200.000 + 1-re belőni a szintet, jó taktika: egy minden eddiginél rosszabb eredményt is lehet majd jól kommunikálni, ha a választóikat ilyen eredményre készítik fel.
Nem világos egyelőre, mit célja volt az Szdsznek ezzel a kampánnyal: az üzenet több esetben homályos, a megszólítottak, illetve a megszólítás maga pedig néha egyszerűen rossz (Isten szerepeltetése… nem volt még olyan rég a „Jöjjön el az én országom” kampány), máskor tiszta öngól (itt természetesen a spanglis spot-ra gondolok, vajon kiket akar megszólítani a párt azzal hogy „egy spangli az orvosi rendelőre tartozik”?)
Horn Gábor ígérete szerint a kampány folytatódik, márciusban valamifajta választ kapunk a feltett kérdésekre. Vagy megválaszolja azt az élet.